Helsingin seudun liikennelaitos on suivaantunut ihmisten ainaisiin
valituksiin ja saamaansa kielteiseen palautteeseen ja aikoo nyt ryhtyä
tositoimiin palvelujensa parantamiseksi. Bussit toki myöhästelevät ja
lippujen hinnat nousevat edelleen, ja näiden sijasta HSL onkin päättänyt
keskittyä palvelujensa parantamiseen, jotta ihmiset saisivat rahoilleen
enemmän vastinetta.
Jokaiseen bussiin palkataan
bussiemäntä, jonka tehtävänä on vilkutella aurinkoisesti niille, jotka
jäävät seisomaan pysäkille, kun eivät mahdu täpötäyteen bussiin.
Bussinkuljettajille annetaan lisäkoulutusta muun muassa ajotaidoissa
sekä asiakaspalvelussa. Ajokoulutus järjestetään Linnanmäen
törmäilyautoradalla, ja huvipuisto suljetaan muulta yleisöltä
koulutuksen ajaksi. Asiakaspalvelukoulutus on ulkoistettu Kiinaan, mutta
bussinkuljettajat voivat seurata koulutusta videoruudun kautta.
Aivan
ensimmäiseksi HSL alkaa kuitenkin parantaa bussipysäkkien palveluja,
jotta odotteluaika pysäkillä ei tuntuisi niin tuskaisen pitkältä.
Lisävarusteet ovat alkaneet ilmestyä pysäkeille vaivihkaa heinäkuun
aikana, ilman sen suurempia tiedotuskampanjoita.
Vessanpöntöt
sijoitetaan kaikille pysäkeille vielä tämän vuoden aikana, ja ensi
vuoden alusta pysäkeille saadaan myös vessapaperia.
Hyvää matkaa!
Kiitos aamun nauruista.
VastaaPoista:-)
PoistaHoho :D :D Oli niin hienosti uutisoitu, että melkein luulin että on totta. HKL:n tuntien olisi voinut ollakin, hihih ;-)) Onpas kätevää, että voi hoidella vessa-asiat kätevästi pysäkillä bussia odotellessa. Se on sitä ajan hyötykäyttöä!
VastaaPoistaHihii, nyt jäädään odottelemaan sitä vessapaperia... :-)
Poista