Aikainen lintu madon nappaa; toinen hiiri juuston.


perjantai 27. heinäkuuta 2012

Bussipysäkillä bongattua

Helsingin seudun liikennelaitos on suivaantunut ihmisten ainaisiin valituksiin ja saamaansa kielteiseen palautteeseen ja aikoo nyt ryhtyä tositoimiin palvelujensa parantamiseksi. Bussit toki myöhästelevät ja lippujen hinnat nousevat edelleen, ja näiden sijasta HSL onkin päättänyt keskittyä palvelujensa parantamiseen, jotta ihmiset saisivat rahoilleen enemmän vastinetta.

Jokaiseen bussiin palkataan bussiemäntä, jonka tehtävänä on vilkutella aurinkoisesti niille, jotka jäävät seisomaan pysäkille, kun eivät mahdu täpötäyteen bussiin. Bussinkuljettajille annetaan lisäkoulutusta muun muassa ajotaidoissa sekä asiakaspalvelussa. Ajokoulutus järjestetään Linnanmäen törmäilyautoradalla, ja huvipuisto suljetaan muulta yleisöltä koulutuksen ajaksi. Asiakaspalvelukoulutus on ulkoistettu Kiinaan, mutta bussinkuljettajat voivat seurata koulutusta videoruudun kautta.   

Aivan ensimmäiseksi HSL alkaa kuitenkin parantaa bussipysäkkien palveluja, jotta odotteluaika pysäkillä ei tuntuisi niin tuskaisen pitkältä. Lisävarusteet ovat alkaneet ilmestyä pysäkeille vaivihkaa heinäkuun aikana, ilman sen suurempia tiedotuskampanjoita. 


Vessanpöntöt sijoitetaan kaikille pysäkeille vielä tämän vuoden aikana, ja ensi vuoden alusta pysäkeille saadaan myös vessapaperia. 

Hyvää matkaa!

4 kommenttia:

  1. Hoho :D :D Oli niin hienosti uutisoitu, että melkein luulin että on totta. HKL:n tuntien olisi voinut ollakin, hihih ;-)) Onpas kätevää, että voi hoidella vessa-asiat kätevästi pysäkillä bussia odotellessa. Se on sitä ajan hyötykäyttöä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihii, nyt jäädään odottelemaan sitä vessapaperia... :-)

      Poista

Kiitos kommentistasi. <3