Jos mies sanoo tekevänsä jotain, hän kyllä tekee sen. On ihan turha muistutella asiasta puolen vuoden välein.


torstai 23. helmikuuta 2017

Salat julki

Olen lukenut monesta blogista postauksen, jossa bloggaaja kertoo 25 satunnaista faktaa itsestään, ja ajattelin, että samanlainen postaus olisi mukava tehdä itsekin. Tässä siis 25 satunnaista faktaa minusta. Jos olen sattunut jo kertomaan jonkin näistä, pahoittelut muistamattomuudestani!


1. Haluaisin itselleni pöytäjääkiekkopelin, mutta minulla ei ole pelikaveria.

2. Olen oinas, mutta en ole mikään kaikkein tyypillisin oinas. Luonteeseeni vaikuttaa minusta paljon myös nouseva merkkini, joka on kaksonen.

3. Vapaus - tai ainakin vapauden tunne - on minulle todella tärkeää. En pystyisi esimerkiksi elämään parisuhteessa, jossa kokisin vapauttani rajoitettavan millään tavalla.

4. Ukkeli oli äskettäin melkein viisi viikkoa työmatkalla, ja löysin sinä aikana luonnollisen unirytmini. Se on 21.30–5.30.

5. Nukun aina silmämaski silmillä.

6. En ole allerginen millekään.

7. En pysty käyttämään minkäänlaisia hajusteita (muuta kuin deodoranttia), koska tuoksut alkavat oksettaa minua parin tunnin päästä, ja haluan päästä vain pesemään ne pois.

8. Lasken aina aivastukseni tyyliin "hyvää-pahaa-rakkautta-rahaa". Pahaa tulee onneksi kaikkein harvimmin!

9. Kun olen siivonnut esimerkiksi jonkin kaapin, minun pitää käydä aina välillä aukomassa kaapin ovia ja ihastelemassa sitä, kuinka siisti kaappi on.


10. En koskaan tamppaa mattoja.

11. En meinannut ensin ajaa ajokorttia ollenkaan, kun olin 18-vuotiaana sitä mieltä, että ajokortti on ihan turha. Polkupyörällähän pääsee joka paikkaan! Menin kuitenkin autokouluun, kun iskä "pakotti", enkä ole katunut. Olisin jäänyt monesta asiasta paitsi, jos en olisi ajokorttia ajanut!

12. Mitä paremmin ja enemmän nukun, sitä suuremmat silmäpussit minulle tulee.

13. Osaan olla kotonani lähes missä tahansa. En tarvitse ympärilleni tuttuja asioita tai esineitä, jotta voisin kutsua paikkaa kodikseni.

14. Lempiasentoni joogassa on soturi II.

15. Olen perinyt monen terveyteen liittyvän asian äidiltäni. Yksi niistä on taipumus alkaa hikoilla stressaavissa tilanteissa hirveästi.

16. Toinen äidiltä peritty juttu on vasomotorinen nuha. En pysty lähtemään minnekään ilman nenäliinaa, sillä nenäni vuotaa aina: jos on kylmä tai kuuma, jos tuulee, jos syön kuumaa tai mausteista ruokaa, jos hikoilen, jos juon kahvia - tai ihan muuten vain! 

17. Tykkään haistella uusia kirjoja, koska uudet kirjat tuoksuvat minusta hyvälle.

18. Olen saanut kerran liikunnasta hylätyn arvosanan siitä syystä, että kävin liikuntatunneilla vain kerran koko lukuvuoden aikana.



19. En käytä juuri koskaan korvakoruja tai muitakaan koruja. Sormus ja rannekello riittävät. Olen kai sellainen yksinkertainen tyyppi.

20. Minusta ei voisi koskaan tulla kasvissyöjää. Ei siksi, että pitäisin jotenkin erityisen paljon lihasta, vaan siksi, että en tykkää asettaa elämääni minkäänlaisia rajoituksia (ellei ole pakko).

21. Lempivärini on nykyään oranssi.

22. Inhoan syvästi uusien elektronisten laitteiden käytön opettelua. En ymmärrä, miksei tieto voisi vain siirtyä päähäni itsestään. En ole esimerkiksi vieläkään perehtynyt kunnolla uuteen kameraani, joka on ollut minulla jo yli puoli vuotta. Ainoastaan makroasetuksiin olen tutustunut vähän paremmin.

23. Olen parhaimmillani silloin, kun olen ihmisten kanssa. Jos olen pitkään yksin, minusta tulee sellainen mörmöttäjä.

24. Jos lupaan jotakin, taatusti pidän lupaukseni.

25. En ole Facebookissa, Twitterissä tai Instagramissa. Anteeksi, valehtelin: onhan minulla Instagramissa tili, ja sillä taitaa olla jopa yksi kuva!

+ Bonustieto:
Minulla on yksi rintakarva.

Jos ajattelitte, että onpa omituinen tyyppi, niin olette aivan oikeassa.  😃



20 kommenttia:

  1. Kuulostat edelleen hauskalle persoonalle omantakaisella mukavalla tavalla:).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Paluumuuttajatar, tämä ilahdutti. :-)

      Poista
  2. Ihanat vastaukset :D Mulla toi aivastusjuttu on mennyt hyvää-pahaa-rahaa-rakkautta, mutta koska rahaa ei ole siunaantunut, olen ilmeisesti loitsunnut väärin. Tästä eteenpäin loitsuan eri järjestyksessä.

    Ja elektroniset laitteet, ugh ja argh!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei mutta saattaahan minunkin loitsuni olla väärässä järjestyksessä! Yritin googlettaakin oikeaa järjestystä, mutta en löytänyt pätevältä vaikuttavaa vastausta. Mutta kannattaa varmaan tosiaan kokeilla, jos vaikka järjestyksen muuttaminen muuttaisi jotain. :-)

      Poista
  3. Mä olen kanssa laskenut väärin eli yks hyväks, kaks pahaks, kolme rahaks. No ei ole ihme, että rahoja ei ole näkynyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuijalle jo tuossa vastasinkin, että saattaahan minunkin laskutapani olla väärä. Tosin laskutapa on äidiltä opittu, ja äitihän ei ole koskaan väärässä. ;-D

      Poista
  4. Vastaukset
    1. Voisin vielä jatkaa rintakarvastani (kun kumminkin haluat tämän tietää :-D), että nyppäisin sen jokin aika sitten pois, kun ajattelin, että eihän se nyt kovin kaunista ole, kun rinnasta sojottaa monen sentin pituinen jorokarva. Heti karvan poistamisen jälkeen alkoi kumminkin kaduttaa, kun olihan karva aika persoonallinen. :-) Onneksi karva kasvoi takaisin! :-D

      Poista
  5. Hauska lista itsestäsi , munki pitää tehdä samanlainen 25 faktalistaa, sitt luen sen joskus niin faktat on vuosien matkassa varmaan muuttuneet :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tee ihmeessä! Näitä on hauska tehdä. :-)

      Poista
  6. Näitä oli kiva lukea,ja vastauksetkin olivat niin sitä sinua:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, jos vastauksista tunnisti meikäläisen... kai. :-D

      Poista
  7. Kyllä se niin on, että raha tulee ennen rakkautta, äitis on tahallaan opettanut sinulle eri tavan, varmaan laskenut montako kertaa tilastollisesti keskimäärin aivastat. Kyllä me äidit osataan nämä temput :D
    Kuvista näkee, että olet ollut sosiaalinen pienestä pitäen, kolmannessa selvästikin ovat jättäneet sinut YKSIN istumaan, kyllä kannattikin ääneen mörmöttää :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :-D :-D

      Melkein tekisi mieli väittää vastaan, että ei se mitenkään voi noin päin olla, kun eihän tuo edes rimmaa, toisin kuin minun versioni. Mutta olet niin vakuuttava, että pakko kai minun on uskoa. :-)

      Minusta on aina tuntunut, että muistaisin tuon mörmötyskuvatilanteen, vaikka enhän minä mitenkään voi, kun olen tuossa niin pieni. Muistelen pelästyneeni sitä, että edessäni oli vain tyhjyyttä "silmänkantamattomiin" (=tuo iso sänky), eikä kukaan ollut turvanani. Muistan niin selvästi sen pelon, jonka tuo sängyn valtava koko aiheutti.

      Poista
  8. Mun tuli nyt huono mieli tosta pelikaverin puutteesta, koska pöytäkiekkoa on ihan hirmu hankala pelata yksin. Menee tilanteet ohi, jos käy vuoroin kummassakin päässä kääntelemässä ukkeleita.. Mutta ehkä mun täytyy päästä tästä nyt vaan yli, vaikka mieluusti lähtisinkin heti sun kanssa pelaamaan :)

    Ja nyt kun sanot, niin en yhtään ihmettele horoskooppimerkkiä. Meidän nuorempi poika on oinas ja teissä on kyllä paljon samaa. Omaa tietään kulkevia sarvipäitä, mutta samalla ihan hirmu syvällisesti ajttelevia ja jotenkin herkkiä. Olen yllättynyt sen tuhannen kertaa ihan totaalisesti (yleensä positiivisesti) niistä aivoituksista, joita pojan päässä liikkuu. Ja joista siis on kertonut mulle ääneen. Ja se mikä on ainakin ihan varmaa, on se, että mun on ihan turha edes yrittää valita hälle vaikkapa edes T-paitaa. Pieleen menee 100% varmasti. Valitsee itse just sen (yleensä keltaisen tai oranssin..), joka mulle ei olis tullut mieleenkään.

    Mutta siis juu. Ikuinen vesinuhailija täälläkin. Häiritsee erityisesti golfkentällä, kun keskittyy puttaamaan etukumarassa ja nenä alkaa vuotaa. On pakko vaan laittaa pallo matkaan, että pääsee niistämään ja ohihan se reiästä aina suhahtaa sillä keinoin. Pallo siis..

    Ja se(kin) on selvää, että siivottuja kaappeja pitää ihailla :). Mulla oli pitkään siivoamani juomalaseja sisältävän kaapin ovet pysyvästi auki keittiössä, koska näky oli jotenkin niin rauhoittava. Ja on muuten ainut kaappi, joka on pysynyt järjestyksessä.

    Korujen suhteen olen rönsyilevämpi, koska mulla on aina korvikset. Mahdollisimman huomaamatonta mallia :)

    Kiva postaus, enkä minä ainakaan keksinyt mitään, minkä olisin jo ennestään tiennyt. Enkä edes olis osannut arvata. Ei jostain syystä tullut kirjojen haistelu mm. mieleen :D. Mutta tunnistan kyllä hajun..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pöytäjääkiekkoa on tosiaankin aika hankala pelata yksin. :-D Aika vikkelä saisi olla, että ehtisi siirtymään päästä päähän. Harmi kun asut niin kaukana, koska muuten otettaisiin kyllä matsi. Mutta ensin pitäisi kuitenkin hommata se peli!

      Ihmiset ovat monta mieltä horoskoopeista, mutta itse olen sitä mieltä, että kyllä niissä jotain perää on. Tarkoitan nyt siis niitä luonnehoroskooppeja, enkä mitään naistenlehtien viikkohoroskoooppeja. Tunnistan toisen oinaan hyvin nopeasti, ja minulla on myös muutama horoskooppimerkki, joiden kanssa tulen jotenkin automaattisesti helposti juttuun. On myös merkkejä, joiden kanssa saa tehdä enemmän töitä...

      Voi ei, ai sinulla on sama nuhavaiva. Sitten tiedätkin, miten ärsyttävä vaiva se on. :-( Minulle harvoin sattuu sellaista mokaa, että lähden liikenteeseen ilman nenäliinaa, mutta sellaistakin on käynyt. Muistelen edelleenkin kauhulla yhtä kertaa, kun lenkillä tajusin, että olin unohtanut ottaa nenäliinan mukaan! Siinä vaiheessa oli tasan kaksi vaihtoehtoa: joko niistää hihaan tai etsiä ympäristöstä jotain, mihin voisi niistää. Päädyin jälkimmäiseen, ja käytin surutta hyväkseni vaahteran lehtiä, jotka olivat riittävän suuria. :-)

      Tosiaankin, siivotut kaapit ovat jotenkin rauhoittavan näköisiä. Mutta mikä ihme siinä on, että kaapit eivät pysy siivottuina, vaan jossain vaiheessa aina huomaa, että jotain tarttis taas tehdä.

      Munkin pitäisi varmaan käyttää korviksia useammin. Nykyään käy nimittäin niin, että sen harvan kerran kun korvikset laitan, korvanlehtiin tulee sellaiset kipeät pallukat, vaikka korvikset olisivat aidotkin.

      Mukavaa viikonloppua! <3

      Poista
  9. No, onneksi on vain yksi rintakarva! Minutkin vähän kuin pakotettiin autokouluun - onneksi. Ja uusien laitteiden opettelua on kamalaa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi tosiaan! Olisi kamalaa, jos olisi rintakarvat niin kuin iskällä. :-D

      Poista

Kiitos kommentistasi. <3